Навчально
- виробничий процес у професійно-технічному навчальному закладі (далі - ПТНЗ) - це
система організаційно-педагогічних, методичних і технічних заходів, спрямованих на реалізацію
змісту і завдань ступеневої професійно-технічної
освіти відповідно до державних стандартів, його реалізація можлива у вигляді
мережевої профілізації на базі ЗОШ міста та району. Використання найкращих осередків
професійної підготовки учнів в закладах середньої освіти передбачає корпоративні
об’єднання, наприклад «майстерня з металообробки ЗОШ №11 – токарний цех РМНВК»,
що в свою чергу передбачає поєднання навчальних планів в єдиний стандарт
підготовки
«Операторів токарних верстатів з ЧПК»
в об'ємі навчальних годин державного стандарту (наприклад, 2 роки навчання в
РМНВК – це 350 годин професійного навчання на базі спеціальності та 120 годин
виробничої літньої практики, залишається 470-490 годин для профільного навчання
в школі 8 – 9 класів, де 5 годин на тиждень як і передбачається державним
стандартом використовується на роботу в навчальній майстерні, а 2 години на
додаткові предмети профілізації (технічна іноземна мова, складальне креслення,
дизайн, біологія, медична підготовка, тощо…)
спеціальності
до єдиного державного стандарту профтехосвіти. З Положення про профільне
навчання в старшій школі ми передбачаємо певний алгоритм його реалізації.
Алгоритм
здійснення системного підходу
до організації профільного навчання у регіоні
За основу моделі для реалізації
різних видів профільного навчання ми пропонуємо обрати систему роботи МНВК згідно Положення про організацію та діяльність
міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, де основне навантаження годин
надають загальноосвітні заклади міста та району, тим самим вкладаючи свою
частку у реалізацію та впровадження програми профілізації старшої школи.
Спільними зусиллями та об’єднанням матеріальної бази в навчально-виробничі
комплекси (як, наприклад: «механічна комбінована майстерня з металообробки –
токарний цех РМНВК) дає змогу реалізувати малими матеріальними ресурсами
складну проблему сьогодення – оновлення матеріально – технічної бази ЗОШ та
МНВК.
|